[DEVEL BLOG] Pripravované updaty, 01.04.2018

Po čase sem píšem opäť Devel Blog, ktorý vás oboznámi s tým, čo nás v nasledujúcich týždňoch/mesiacoch čaká. Pravdou je, že nás čakajú veľké veci, tak sa teda do toho pustíme a pevne veríme, že niektorých pozitívne prekvapíme. Upozorňujem, že toto nie je prvoaprílový vtip.

Update na 1.13 a RPG

Update na verziu 1.13 bude asi jednou z najkľúčovejších vecí, ktorá náš server bude čakať v priebehu tohto roku. S každým ďalším snapshotom prekvapuje Mojang nielen nás, ale aj vývojárov Spigotu a chystajú sa nové pripravované snapshoty. V tejto chvíli môžeme prehlásiť s čistým svedomím, že serveru by sa na 90% malo podariť prejsť na verziu 1.13. Nebude to však záležitosť dní ani týždňov. Proces, ktorý nás čaká, je natoľko komplikovaný, že bude trvať možno 1-2 mesiace, kým sa nám podarí úspešne implementovať. Čo je ale dôležité pre vás ako hráčov – musíte sa pripraviť na nové vlastnosti vody s príchodom 1.13, lebo náš server sa na túto verziu bude aktualizovať – samozrejme, budete o presnom termíne včas informovaní, ale vopred vás upozorňujeme – počítajte s updatom na túto verziu, pretože, na rozdiel od iných serverov, nechceme ostať stáť na jednom mieste a zakrpatieť, ale rásť a skvalitňovať sa.

Hráči sa ma často pýtajú, čo bude s Midasom ďalej a akým smerom sa poberieme. Pravdou je, že samotný hlavný server Midasu prešiel za uplynulý rok veľkou zmenou. Tí, čo sú na serveri najdlhšie, si spomínajú určite, že MidasCraft začínal ako maličký server, kde bol Survival, nejaké tie vylepšené itemy a dva dungeony. Rok však naozaj veľmi rýchlo zbehol a keď sa teraz dívam na MidasCraft, vidím, že sa vyvinul smerom, ktorý som nie až tak celkom predpokladal – do RPG serveru, ktorý má čo ponúknuť hráčom, ktorí majú radi tento štýl. Avšak je pravdou aj to, že Midas nie je plnohodnotný RPG server, ktorý by mohol súperiť na zahraničnej úrovni – pozeráme sa na to sebakriticky a objektívne. Často sa dostávame do konfliktu s hráčmi, ktorí si myslia, že je také jednoduché vytvoriť kvalitný RPG server a porovnávajú nás so servermi, ktoré bežia už niekoľko rokov. Prirodzene, ako majiteľa serveru ma táto kritika trápi a mrzí, pretože si myslím, že nejde o objektívnu kritiku a objektívne hodnotenie serveru. Preto som sa rozhodol, že Midas pozdvihneme na úroveň RPG serveru, ktorá by mohla konkurovať zahraničným RPG serverom. To však chce, aby sme na niektorých veciach podstatne viac zapracovali. Preto aspoň načrtnem, na čo sa chceme v druhom roku MidasCraftu zamerať najviac:

  1. Pridanie prequelu – Hlavný príbeh na MidasCrafte má k dnešnému dňu tri veky (štvrtý je už napísaný a dokončujú sa ďalšie veci), avšak viacerí hráči nám naznačili, že na serveri je tak veľa vecí (čo uznávam), že pre nového hráča môže byť príchod na samotný server veľmi komplikovaný a chvíľu mu môže trvať, kým sa na serveri zorientuje. Úlohou prequelu bude preto akousi príbehovou formou zoznámiť hráča s najdôležitejšími aspektmi nášho serveru – v podstate to všetko, čo sa dozvie aktuálne na /tutorial, by sa mal dozvedieť po prvom pripojení na server v prequeli príbehu – ten sa bude odohrávať na lodi Damalis.
  2. Pokračovanie v budovaní Dungeon sveta – máme v pláne vám do letných prázdnin priniesť novú sériu dungeonov, ktoré určite oceníte, niektoré budú bojové a tradičné, iné zase non-pvp a trochu neortodoxné. V každom prípade sa je na čo tešiť. Naši builderi aktuálne pracujú na troch nových dungeonoch, ktoré by sa do letných prázdnin mali spojazdniť.
  3. Dokončenie ďalších vekov príbehu – Príbeh MidasCraftu má aktuálne 3 veky z pôvodných plánovaných 8. Preto sa v nasledujúcich 2 mesiacoch zameriame na prípravu nových questov súvisiacich so 4. vekom MidasCraftu a zároveň si pripravíme nástrel na 5. vek. Zaujímať vás asi bude aj príbeh – 4. vek bude o niečo dlhší, čo sa týka questov a bude obsahovať aj namáhavejšie príbehové zápletky. Bude sa odohrávať v meste Triptolém, ktorého lokalita je už postavená a čaká už iba na šikovných questerov.
  4. Nové itemy a brnenia – veľmi často kladená otázka je, aké itemy a aké brnenia môžeme hráčom ponúknuť, keďže niektorí na serveri už majú všetko. Pribudnú teda itemy a brnenia s novými enchantami, ale zároveň pribudnú aj itemy, ktoré sa budú dať levelovať. Príklad, ako to bude fungovať – za každých 100 zabitých kostlivcov v Triptoléme konkrétnym lukom hráč nielenže získa zlepšenú schopnosť v MCMMO, ale zároveň aj určité vylepšenie na zbrani (napr. sa mu na zbrani automaticky z Unbreaking II. stane Unbreaking III. a pod.).
  5. Ekonomika – Tu je dôležité spomenúť ale jednu vec – ekonomika serveru ako taká. Keďže na serveri aktuálne funguje plugin na ekonomiku, ktorý je starý a neprežije prechod na verziu 1.13, budeme musieť urobiť radikálny prechod. Nechceme ale, aby hráči prišli o všetky svoje financie spojené s ich hrou na serveri, preto bude kľúčovým momentom pre nás update banky, ktorý začne už v nasledujúcich dňoch. Ide o náročnejší proces, preto sa ho pokúsim zjednodušiť asi formou, že hráči si do určitého dátumu budú musieť z banky vybrať všetky svoje financie. Po tomto dátume prebehne update banky (hráči, ktorí si nechajú financie v banke, o ne nenávratne prídu). Po update banky si hráči následne budú môcť všetky financie uložiť späť na svoje konto. Pred samotným prechodom na 1.13 si hráči budú musieť financie uložiť do banky, nakoľko z ich peňaženky budú pri prechode odstránené všetky financie, ktoré v banke uložené nebudú. Vieme, že ide o komplikované riešenie, ale je to jediné možné riešenie.

Pravdou je, že sa nás aj mnohí pýtate, či bude s verziou 1.13 wipe hlavného sveta MidasCraftu – na to môžeme podľa predbežných testov odpovedať, že zrejme nie. To teda bude znamenať, že 1.13tkové svety sa budú nachádzať predovšetkým v ťažobnom svete a ešte v jednom ďalšom svete, ktorý plánujeme pridať (pôjde o ďalší príbehový svet). Riešime ešte aktuálne problémy s transformáciou už existujúcej oblasti mapy do nového formátu. Bohužiaľ, akonáhle príde 1.13tka, bude vzhľadom na zmenu generácie terénu a problémov so seedmi problém s generáciou mapy. Uvidíme, ako to vyriešime – aktuálne je ale wipe poslednou možnosťou, ktorú nechceme pripustiť, avšak, bude to náročné aj pre nás, aj pre vás.

Časový rámec: Vypustenie aktualizácie minecraftu na verziu 1.13 je naplánované v druhom kvartáli roku 2018, čiže niekedy v mesiacoch apríl / máj / jún. Preto je jeho implementácia odhadovaná rovnako na toto obdobie. Snáď to do leta stihneme. V týchto chvíľach prebiehajú testy nových snapshotov v súvislosti s MidasCraftom.


Reštruktualizácia Skyblock serveru

Smutná správa pre fanúšikov nášho Skyblock serveru. Bohužiaľ – server nesplnil naše očakávania a na tomto serveri hráva príliš málo hráčov, čo pre nás z dlhodobého hľadiska predstavuje sklamanie a problém, nakoľko tento server berie časť výkonu MidasCraftu. Rozhodli sme sa preto, že súčasný Skyblock pregenerujeme na RPG Skyblock, resp. niečo, čo CZ/SK Minecraft komunita nemá. Samozrejme, budú tomu predchádzať dlhé rozhovory medzi hráčmi, komunitou, vývojármi a pod. Dôležité však je, že hráči, ktorí požiadajú o SCHEMATIC svojho ostrova zo Skyblocku, ho dostanú pre ďalšie použitie, prípadne im bude tento ostrov možné zachovať po znovuotvorení Skyblocku. Tu je ale dôležité, že hráči o to budú musieť požiadať. Zároveň týmto pozývame všetkých, ktorí majú chuť zapojiť sa do tvorby nového Skyblocku, aby nás neváhali kontaktovať. Chceme predovšetkým dosiahnuť akýsi návrat k podstate MidasCraftu – čiže k RPG serveru a to dosiahneme jedine komplexnou úpravou Skyblocku. Práce na RPG & Survival Skyblocku sa už začali, takže sa je na čo tešiť. S najväčšou pravdepodobnosťou pobeží aj Skyblock na verzii 1.13.


Čo s Project serverom?

Project server je server, ktorý sa nachádzal aktuálne vo fáze testovania. Teraz ho však plánujeme v plnej miere otvoriť verejnosti, bez potreby podávania žiadosti o stavbu cez fórum. V rámci Project serveru pravdepodobne prebehne aj jeho premenovanie na Creative server a bude pridaný aj nový svet s klasickými parcelami, kde si hráči budú môcť vyskúšať konkrétne stavby vo flatworlde. 🙂 Čiže v tomto  prípade skúsime skôr pridať ako ubrať a pevne veríme, že sa Projektový server vo veľkej miere uchytí.

Časový rámec: Ukončenie alfa verziu projekt serveru prebehne pravdepodobne na prelome mesiacov Jún / Júl 2018.


Vanilla server

Vanilla server na našom serveri slávi nečakaný úspech a musíme povedať, že má svojich aktívnych a verných hráčov. Čo sa však týka prechodu Vanilla serveru na verziu 1.13, sme na vážkach, či hráči budú chcieť novú verziu Vanilla serveru na verzii 1.13 alebo budú chcieť pokračovať v už rozohranej 1.12.2. Pravdou však je, že príchod 1.13tky prinesie úplne novú generáciu mapy a to by mohlo spôsobovať výrazné problémy, ak by sme chceli zachovať už zostávajúci svet. Preto sme sa rozhodli, že o tejto veci dáme v blízkej budúcnosti hlasovať hráčom prostredníctvom Facebooku. Hráči teda rozhodnú o osude Vanilla serveru sami.


Môžem pomôcť?

Keď sa s vami rozprávam v správach alebo na TS, viacerí sa ma pýtate, či môžete nejako pomôcť MidasCraftu. Väčšinou však ide o dobrých ľudí, ktorí to myslia dobre, ale bohužiaľ ich technické znalosti nie sú na takej úrovni, aby nám dokázali relevantne pomôcť (tým samozrejme nechcem nikoho ponižovať!). Avšak neustále sú tu drobnosti a drobné výpomoci, ktorými by ste nám mohli pomôcť aj vy ako bežní hráči.

  • Grafika – hľadáme šikovného grafika, ktorý by pre nás bol schopný urobiť vo Photoshope Templates a Branding MidasCraftu. Máme veľa starostí so serverom a riešiť dennodenný problém s grafikou je naozaj vyčerpávajúce.
  • Reklama – reklama je vždy zložitá vec, bez aktívneho Youtubera a po rozviazaní spolupráce s Czech-Craftom musíme hľadať možnosti reklamy inde. Preto by sme vás ako hráčov chceli poprosiť o jednu vec – ak sa vám náš server páči – rozprávajte o ňom, zavolajte sem svojich kamarátov, známych, ale prípadne nám môžete pomôcť aj reklamou v MC Skupine (áno, aj odtiaľ občas prídu normálni hráči), prípadne v iných ďalších skupinách! 🙂
  • Nápady – mnohí z vás mi píšete vaše nápady, pripomienky a návrhy priamo do správy na Facebooku, či ingame. Vec sa má však tak, že nie je možné si to všetko zapamätať. Preto sme sa rozhodli pre vás sprístupniť Špeciálny hárok, kde môžete všetky svoje nápady slobodne zapisovať (samozrejme, využiť môžete aj fórum, to by bolo najlepšie). Čiže podávanie nápadov bude teraz pre vás ešte jednoduchšie a to prostredníctvom Fóra alebo prostredníctvom Sheetu v Google docs.

No a samozrejme, pre tých, ktorí sú technicky zdatnejší, sú tu určité pozície na ktoré hľadáme výpomoc dlhodobo:

  • Java Developer – človek, ktorý vie programovať a upravovať Javu a písať vlastné pluginy! Pozor! Toto nie je pozícia pre pluginmastera a technika. Java Developer musí mať základné a rozšírené znalosti Javy.
  • Quester – Človek, ktorý ovláda programovanie questov podľa questového modulu Quests od PikachuaJeho hlavnou náplňou by bolo písanie nových questov podľa zadaných úloh, ich nastavenie a pod. Všetko sa robí, samozrejme, na vývojárskom serveri, čiže nemusíte mať strach, že by ste zničili niečo na hlavnom serveri.
  • Mythic Mobs Programmer – Človek, ktorý absolútne pozná plugin Mythic Mobs odpredu aj odzadu a dokáže naprogramovať špeciálnych mobov, bossov, prípadne itemy. Aktuálne sme totiž týmto programovaním zamestnaní predovšetkým ja a Pajda a v dvoch ľuďoch sa to pri tak náročnom serveri ťažko robí.

To by bolo odo mňa pre dnešok všetko, prípadne otázky môžete písať na fórum do tohto topicu: http://midascraft.sk/forum/?view=thread&id=421

Majte sa!

~Kamzík~