[DEVEL BLOG] Pripravované updaty, 26.05.2018

Pri poslednom Devel blogu som viacerých z vás nepotešil, nakoľko išlo o develblogu, počas ktorého sme oznámili odstávku dvoch z našich stálych serverov. Pri dnešnom devel blogu sa pozrieme na to, čo nás čaká celkovo so serverovo budúcnosťou a čo sme pre vás s ateamom vymysleli.

Vanilla server

Pred niekoľkými dňami sme spustili na našej facebookovej stránke možnosť hlasovania o zmenu typu serveru. Konkrétne nám išlo o to, dozvedieť sa váš názor ohľadom griefingu a možnosti raidov na Vanilla serveri. Počas hlasovania sme zaznamenali divný, dá sa povedať až neštandardný nárast počtu hlasujúcich oproti ostatným anketovým otázkam. Rozhodli sme sa preto preveriť účty hlasujúcich za jednu, alebo druhú možnosť a objavili sme, že časť účtov bola vytvorená len prednedávnom a jediná aktivita bola smerovaná k hlasovaniu v našej ankete. Po podrobnom preskúmaní a dobrom zvážení, sme sa rozhodli, že ponecháme aj naďalej zákaz griefingu a raidov na Vanilla serveri. Ako sme už avizovali aj skôr, s príchodom verzie 1.13 bude Vanilla server jedným z prvých, ktorý na túto verziu aktualizujeme, aby sme vám, ako hráčom poskytli jedinečný pôžitok z novej verzie hry, novej generácie terénu, mapy, ale aj nových mobov či herných mechaník.

Nový Survival server na verzii 1.13

Dlho predlho sme rozmýšľali nad tým, čo vám ako hráčom ponúkneme s odchodom Frakcií a Skyblocku ako náhradu. Prišli sme na to, že hra na RPG & Survival serveri je pre mnohých hráčov v súčasnosti veľmi komplikovaná a že na našom serveri ostávajú skôr hráči, ktorých zaujíma to RPG. Preto sme sa rozhodli, že s príchodom verzie 1.13 ponúkneme komunite tradičný survival server, bez admin shopov, bez extra výhod (ako je /fly, /gm, /we a pod.) s jednoduchými pravidlami, bez nutnosti plnenia questov a s možnosťou hrania tradičného old-school survivalu na najnovšej verzii 1.13. Zároveň nám tento server pomôže pri vývoji nového prostredia pre RPG & Survival serveri, ktorý je už rozbehnutý a jeho aktualizácia by sa vďaka hre hráčov na tomto serveri mohla urýchliť.

RPG & Survival server

Určite ste ale zvedaví na to, aké novinky na nás čakajú na našom najstabilnejšom a najvyťaženejšom RPG serveri. V rámci príprav na ďalší vek sme dočasne odstránili časť questov, ktoré sa nachádzali v Addolane a mali skôr charakter typu “aby tam nejaký quest bol”. S príchodom V. veku nášho príbehu sa dej príbehu presunie do Addolanu, kde teda logicky plánujeme nových questerov a nové lokality. V tejto chvíli prebieha výstavba ďalších lokalít v dungeon svete, pričom by sme ďalší vek chceli vypustiť v priebehu mesiacov júl / august 2018.

Samozrejme budú sa v rámci Addolanu rozširovať aj možnosti levelovateľných itemov, pribudnú nové levelovateľné itemy a ďalšie vychytávky. Ako ste si už mohli všimnúť, začali sme hovoriť o tom, že by sme na náš server pridali aj “Rasy“. Aj keď nie každý je z tohto nápadu nadšený, skúmame túto možnosť. Základná predstava fungovania rás by mala byť taká, že pričlenenie sa k určitej serverovej rase, dá hráčovi dlhodobú výhodu (Napr. Rasa Baníkov – bude mať zlepšenú možnosť využívať haste pri ťažení, Rasa Bojovníkov zas bude mať pridaný Strenght a Rasa Liečiteľov sa bude rýchlejšie regenerovať). Samozrejme celá táto myšlienka sa nachádza v režime nápadu, a preto by sme boli radi, ak by ste aj vy na našom fóre vyjadrili svoj názor, čo si o takejto možnosti myslíte.

V rámci Addolanu vás možno poteší možnosť “Dobývania hradu“, ktorá bude dostupná vždy počas víkendov. Pripravujeme v tejto veci náš vlastný plugin, takže nechceme zbytočne prezrádzať podrobnosti, isté však je, že odmeny za účasť a prípadné dobitie hradu budú pre vás ako hráčov zaujímavé.

Ďalšou vymoženosťou, ktorú pre vás pripravujeme budú priamo v hre implementované “Hladové hry” – ktoré budeme na serveri pravidelne realizovať. Účasť klanov resp. jednotlivcov v hladových hrách umožní získať určité herné výhody pre víťazný klan (napríklad celoklanový buff na niektorú schopnosť, celoklanové zvýšenie MCMMO levelov, špeciálne levelovateľné itemy pre troch členov klanu a pod.) rovnako ako aj rank Senátora pre víťaza Hladových hier. Vraciame sa teda k pôvodnej myšlienke zapojenia klanov do PVP hry na našom serveri a aktívneho využitia senátu pri hre na našom serveri. Týmto spôsobom bude teda určovaný druhý senátor. To, ako plánujeme určovanie tretieho senátora zatiaľ nebudeme prezrádzať.

Uzávera ateamu (STOP na nábory)

Zároveň sme sa rozhodli, že od dátumu 15.6.2018 do 31.8.2018 nebudú na našom serveri prebiehať žiadne nábory na pozície Admin, Helper, alebo Eventer. Náš dôvod je jednoduchý – počas letných prázdnin je aj v MC hrách zvýšený výskyt hráčov, ktorí si takýmto spôsobom chcú skrátiť voľný čas. Keďže pôsobenie v našom ateame je väčšinou dlhodobou záležitosťou, chceme sa vyhnúť situáciám, kedy by k nám do ateamu prenikol nejaký toxic kid, alebo špinavec, ktorého cieľom by bolo ničiť server, komunitu a pod.

Samozrejme, budeme sledovať aktívnych hráčov, ktorí sú bezproblémoví a snažia sa pomáhať komunite. Takýmto hráčom môže byť v aj v priebehu letných prázdnin ponúknutá pozícia Helpera alebo Buildera. Ide však o interné rozhodnutie vedenia serveru a teda nie je možné sa domáhať vstupu do ateamu. Rovnako budú všetky prihlášky podané v uvedenom období označené ako neakceptovateľné, z dôvodu Uzávery ateamu. Do 15.6.2018 ešte vyhlásime jeden nábor na miesto jedného helpera a jedného buildera.