[DEVEL BLOG] Pripravované updaty, 18.07.2018

Je tu ten okamih, na ktorý sme dlho čakali! Verzia 1.13 sa stáva jej vypustením realitou a vás určite zaujíma, ako to bude s naším serverom s príchodom tejto najnovšej a zároveň jednej z vývojarsky najkontroverznejších verzií. Čo sa teda s 1.13tkou mení?

Minecraft 1.13 je jedným z hlavných updatov serveru, ktorý Mojang vypustí. Táto verzia v sebe obsahuje veľké množstvo dlho očakávaných zmien, ktoré kompletne prerábajú hru na strane klienta alebo aj na strane serveru. Ide o jednu z najhlavnejších zmien od príchodu verzie 1.8 a zároveň o najväčší update API Bukkitu v jeho histórii. Vzhľadom na tieto fakty bude pravdepodobne Bukkit API v budúcnosti schopné a pripravené na tzv. cross-platforming. Z toho dôvodu je pre vás ako hráčov, aj pre nás ako adminov dôležitých niekoľko vecí:

  1. ID blokov sú úplne vymazané – s touto zmenou sa čakalo 4 roky, avšak bola dlhodobo odkladaná, kvôli tomu, že veľké množstvo pluginov stále využíva IDčkový systém. To v praxi znamená, že staršie pluginy, ktoré doteraz fungovali práve na IDčkovom princípe prestanú s novou verziou fungovať.
  2. Nová generácia terénu – dá sa povedať, že prakticky od vzniku Minecraftu sa až doteraz používali podobné generátory terénu. To sa ale s príchodom 1.13tky mení, nakoľko na hráčov majú čakať ohromné podvodné jaskyne a podvodný svet. Ako sme si už všimli, pri prvých testoch, práve nová detekcia biomov spôsobuje nefunkčnosť niektorých z pluginov.
  3. Noví mobovia – samozrejme, ako to už býva, na hráčov čakajú prekvapenia v podobe nových mobov ako sú delfíny, vodné korytnačky a pod.
  4. Nové API pre block data – nové API by malo 100% pokrývať používanie blokov, nakoľko pri pôvodných API nebolo možné niektoré typy blokov priradiť podľa názvu, ale výhradne iba podľa číselného IDčka. To sa teraz mení.

Predtým, ako vám prinesieme informácie o tom, čo sa mení na serveri, vám ale musíme vysvetliť, že sú to zmeny, ktoré sú nevyhnutné pre to, aby server napredoval a aby bol stále lepším, než bol doteraz. Veľké množstvo serverov ostane pravdepodobne na verzii 1.12.2, ktorá je poslednou verziou, pretože nové verzie podľa ich logiky “rozbíjajú veci”. Áno, je pravda, že veľa vecí prestane fungovať, na druhej strane je však pravdou aj to, že MidasCraft nie je obyčajný server, ale predovšetkým stále kvalitný server pre slušných hráčov. Naše kvality spočívajú práve v tom, že sa nových vecí nezľakneme, ale naopak, chlapsky sa im postavíme a prinesieme vám čo najlepší server.

Koniec podpory 1.7.10

Bohužiaľ, negatívnou správou pre našich hráčov bude, že už viac nebude možné sa pripojiť na hlavné servery na verzii 1.7.10, ale minimálne s verziou 1.8. S verziou 1.7.10 sa však bude dať stále prihlásiť na hlavné lobby serveru, na subserveroch vám však hra na tejto verzii crashne. Pre pripájanie na naše servery však vždy odporúčame mať spustenú vždy najnovšiu verziu, čiže v tomto prípade verziu 1.12.2 alebo priamo verziu 1.13 pre korektné zobrazenie nových blokov a mobov.


Teraz už prejdime k tomu, čo nás čaká a čo nás neminie v nasledujúcich dňoch / týždňoch / mesiacoch:

Vanilla server

Vanilla server je server, ktorý je reálne najmenej náročný na údržbu a nájde si medzi hráčmi svojich fanúšikov. Z toho dôvodu sme sa rozhodli, že ku dňu 21.07.2018 sa urobí kompletný wipe Vanilla serveru a spustíme Vanilla server úplne odznova. Pôjde, samozrejme, o svet, ktorý bude vygenerovaný už na verzii 1.13 a teda všetky vymoženosti, ktoré najnovšia verzia hráčom ponúka. Na vanilla serveri, samozrejme, opäť bude zakázaný akýkoľvek Griefing, resp. Grief Raidy, ktoré by mohli slušným hráčom pokaziť zážitok z hry.

Odhadovaný termín realizácie: 21.07.2018 – 22.07.2018 (v závislosti od podpory Bungeecordu)


Creative server

Samozrejme, že hráčom chceme poskytnúť aj kvalitný creative server. Ten sme síce spustili iba prednedávnom, no jednoznačne ho chceme aktualizovať na najnovšiu verziu. Samozrejme, v tomto prípade nebudeme robiť wipe, avšak urobíme aktualizáciu celého serveru na verziu 1.13. V tejto chvíli však musíme vzhľadom na niektoré pluginy počkať na ich update zo strany vývojárov.

Odhadovaný termín realizácie: prvá polovica augusta 2018


Nový server – Survival na verzii 1.13

Ako sme už dlhšie ohlasovali, s vydaním novej 1.13 sme sa rozhodli spustiť samostatný Survival server na tejto verzii. Veľká časť hráčov totiž vyhľadáva okrem nášho kvalitného RPG aj samostatný survival server, ktorý je vo svojej podobe jednoduchší na hru, ako aj fungovnie. Hráčom teda ponúkneme tradičný survival server, bez extra výhod (ako je /fly, /gm, /we a pod.) s jednoduchými pravidlami, bez nutnosti plnenia questov a s možnosťou hrania tradičného old-school survivalu na najnovšej verzii 1.13.

Tento krok je v histórii serveru jedným z najvýznamnejších krokov, pretože dôjde k oddeleniu doposiaľ používanej skratky RPG & Survival, nielen po stránke gramatickej, ale aj po stránke faktickej a hernej. MidasCraft tak teda hráčom ponúkne aj klasický Survival, aj inovatívne a kvalitné RPG, pričom samozrejme hráčov nebudeme nútiť, aby prechádzali na Survival server, prípadný prechod na tento server bude plne ich voľbou.

Zároveň nám skúsenosti z novootvoreného Survival serveru ponúknu určité vodítka a pomôžu pri aktualizácii RPG serveru. O samotnom update RPG serveru vám prinesieme ďalší rozsiahlejší článok v podobe blogu / videa, kde vám vysvetlíme, čo bude ďalej nasledovať 🙂

Odhadovaný termín realizácie: koniec júla 2018


Tekkit server

Usilovne pracujeme na tom, aby sme priniesli hráčom aj kvalitný Tekkit server. Ako základný modpack sme zvolili Tekkit Legends, od ktorého sa budú odvíjať ďalšie veci. V tejto chvíli môžeme povedať, že je pripravený základný spawn serveru a aktívne pracujeme na programovej časti. Keďže tá patrí medzi náročnejšie, očakávame, že nastane niekoľko problémov, medzi inými aj problém so skinmi, nakoľko Microsoft / Mojang vypol staré Skins API servery a aktuálne riešime tento problém. Avšak je to oficiálne potvrdené – MidasCraft dostane svoj vlasný technic server! 🙂

Odhadovaný termín realizácie: 10.08.2018